Puszysty sernik z białą czekoladą i kokosem

4

Kochani co powiecie na odrobinę słodkości na ten długi weekend . Jeśli tak to polecam ten pyszny sernik z białą czekoladą , idealny na przyjście gości, na popołudnie do kawki. Jestem pewna, że tym ciastem oczarujecie nie jedno podniebienie :)

7

Ciasto:

  • 2szkl. mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 4 żółtka
  • 125 dag margaryny
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Ciasto wyrabiamy ręcznie lub mikserem. Wykładamy na blaszkę i podpiekamy ok 10 min w temperaturze 180 st.

Masa serowa:

  • 1 kg sera
  • 5 jajek
  • 4 łyżki cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • 2 budynie śmietankowe
  • 125 dag margaryny

Margarynę, żółtka, cukier puder i cukier waniliowy ucieramy na puszystą masę. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Osobno ubijamy białka. Do utartej masy z margaryny i żółtek dodajemy ser, rozpuszczoną czekoladę oraz budyń na końcu delikatnie szpatułką mieszamy dodane ubite białko. Tak przygotowaną masę serową wylewamy na podpieczony spód i pieczemy najpierw 10 min w 200 st następnie zmniejszamy do 170 st ok 40 min góra-dół.

2

Wierzch:

  • 1 czekolada biała
  • wiórki kokosowe

Czekoladę rozpuszczamy polewamy wierzch sernika i posypujemy wiórkami . Smacznego :-)

5

:lol:

6

Jak smakowało to piszcie, jestem ciekawa waszych opinii :-)

ps. zapraszam również na mój instagram  ;-)

https://www.instagram.com/sweetandsavory7/

 

 

 

Chleb pszenno-razowy

IMG_20170219_205309_242

Czy są tu zwolennicy pieczenia chleba? Kochani odkąd raz upiekłam sama chleb to nie wyobrażam sobie innego sklepowego wypieku. Uwielbiam szczególnie jeszcze ciepły z chrupiącą skórką  :-) Lubię jak jest szybko, prosto i smacznie  :-) Zatem idę z pomocą szczególnie dla tych zabieganych :-)

To do dzieła, przygotujcie sobie:

  • 70 dkg mąki pszennej-razowej
  • 5 łyżek otrąb pszennych
  • 5 łyżek płatków górskich owsianych
  • 2 łyżki miody
  • łyżkę soli morskiej
  • 2 łyżki oleju
  • 5 dkg drożdży
  • 600 ml ciepłej wody

Z drożdży robimy zaczyn: drożdże mieszamy ze 100ml ciepłej wody i łyżką cukru i odstawiamy w ciepłe miejsce aż drożdże zaczną pracować. W tym czasie mieszamy suche składniki z miodem. Wodę łączymy z oliwą. Jak już drożdże będą gotowe, mieszamy z suchymi składnikami, stopniowo dodajemy ciepłą wodę mieszając do wyrobienia ciasta. Za mnie ciasto wyrobił robot ;-) ale spokojnie można to zrobić ręką :-P Uwaga: ciasto będzie takie luźniejsze ale to nic tak ma być  :-)

Przekładamy do foremek wyłożonych papierem do pieczenia posypujemy płatkami i zostawiamy przykryte ściereczką tak na 30-40 min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ciasto w tym czasie ładnie podwoi swoją objętość.

20170219_192604

Pieczemy w 200st ok. 40 minut :-)

PicsArt_02-20-07.00.41

Zapach w całym domu obłędny :-)

PicsArt_02-20-07.01.33

Koniecznie spróbujcie :-)

ps. Zapraszam na mojego instagrama #sweetandsavory7 tam więcej inspiracji i różnorakich propozycji kulinarnych ;-)

Pierś z kurczaka zapiekana z brokułem w sosie beszamelowo-ziołowym

20161106_143100

Kochani dziś mam dla Was pyszną propozycje na obiad. Nie potrzeba wielu składników a danie wychodzi wyśmienite. Musicie mi uwierzyć na słowo, no i koniecznie wypróbować. A w prostocie tkwi siła :) Tak więc potrzebujemy:

  • 1 podwójnej piersi z kurczaka
  • 1 brokuła
  • kulki mozzarelli
  • sól, pieprz, czosnek, zioła prowansalskie, majeranek
  • łyżka oleju kokosowego (można użyć oliwy)

Sos beszamelowo-ziołowy

  • łyżka masła
  • łyżka mąki
  • 2 szkl mleka
  • sól, zioła prowansalskie, oregano, czosnek

Masło topimy łączymy z mąką dodajemy mleko ale delikatnie i mieszamy by nie zrobiły nam się grudki jak się dobrze wszystko połączy dodajemy przyprawy. Chwilkę gotujemy aż sos zgęstnieje.

 

 

1

Pierś z kurczaka podsmażamy z przyprawami na oleju kokosowym.

2

Na tym samym tłuszczu blanszujemy delikatnie brokuła.

3

Mięso wykładamy do naczynia na to brokuła:)

4

no iii

6

polewamy sosem i posypujemy mozzarellą pokrojoną w kostkę.

7

Pieczemy w 180 st 25 minut :)

I gotowe :) Ja żeby był to pełnowartościowy obiad podałam go z ryżem :)

8

Smacznego :)

ps. jestem ciekawa waszych opini i wrażeń smakowych ;-)

Wykwintna tarta z kurczakiem z sosem beszmelowo-serowym

Moja tarta  będzie wytrawna choć wiadomo, że przepisy na tartę można znaleźć różnorakie z owocami na słodko, z kremami no i te na słono. Ja postawiłam na kurczaka i taką dziś przygotowałam :) Spodu użyłam gotowego z ciasta francuskiego :)

8

  • gotowe ciasto francuskie wycinamy na blaszkę do tarty

Farsz:

  • pierś z kurczaka
  • jedna marchewka
  • papryka
  • sól, pieprz
  • zioła prowansalskie
  • papryczka chili
  • czosnek
  • cebula
  • 200 ml śmietany
  • pęczek koperku

Sos beszmelowo-serowy

  • łyżka margaryny
  • łyżka mąki
  • mleko
  • 10 dkg sera żółtego

Margarynę roztapiamy dodajemy mąkę i powolutku mleko dobrze mieszamy by nie było grudek.  Gotujemy tak długo aż sos zacznie gęstnieć na koniec dodajemy potarty ser, doprawiamy solą, pieprzem

4

3

Pierś kroimy w kostkę, smażymy z cebulą pokrojoną w kostkę. Jak się trochę podsmaży dodajemy marchewkę i paprykę pokrojone w talarki. Przyprawiamy, koperek, dodajemy śmietanę i jeszcze chwilkę trzymamy na ogniu.. Gotowy farsz wykładamy na ciasto polewamy sosem beszamelowo-serowym. Wierzch posypujemy startym serem. I do piekarnika ;-)

5

Pieczemy 25 min w 200 st.

Moja propozycja podania wygląda tak:

1

Smacznego :)

 

Placuszki jogurtowo-kokosowe z musem truskawkowym

4 (2)

Nie masz pomysłu na szybki podwieczorek, oto idę Ci z pomocą zrobisz je szybko i nie potrzebujesz zbyt wielu składników. Myślę, że wiekszość produktów ma każdy w swojej lodówce. Tak więc do dzieła :)

  • 2 jajka
  • małe opakownie jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżki wiórek kokosowych
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • olej do smażenia ja użyłam kokosowego

Jajka ucieramy z miodem na puszystą masę do tego dodajemy resztę składników i chwilę miksujemy aby się wszystko ładnie połączyło. Smażymy lekko z jednej i z drugiej strony .

2 (2)

3 (2)

Mus truskawkowy:

  • woreczek mrożonych truskawek
  • 2 łyżki miodu

Smażymy truskawki z miodem do konsystencji musu.

1 (2)

Gotowe placuszki polewamy sosem truskawkowym :) i wcinamy :)

5

Smacznego :)

 

Kurczak w sosie kokosowym na ostro podany z makaronem

070

Kochani to danie jest dla tych wszystkich, którzy lubią właśnie takie orientalne smaki a do tego szybkie w przygotowaniu. Ja ostatnio lubuję się w takich szybkich ale pysznych daniach :)

  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 1 cebula
  • 30 dag pieczarek
  • łyzka oleju
  • natka pietruszki
  • puszka mleczka kokosowego
  • sól,pieprz, czosnek
  • papryczka chili w proszku
  • szkl makaronu penne (użyłam pełnoziarnistego)

page

Pierś i cebulę kroimy w kostkę. Pieczarki w talarki. Na rozgrzany olej wrzucamy cebulę i za chwilkę pokrojone mięsko następnie dodajemy pieczarki pokrojone w talarki. doprawiamy solą, pieprzem i czosnkiem. W między czasie gotujemy makaron. Jak już wszystko się dobrze poddusi dodajemy mleczko kokosowe, doprawiamy papryczką chilli ( tak ok pół małej łyżeczki) jak ktoś woli bardziej ostro mozna dodać wedle uznania :)

Mieszamy wszystko z ugotowanym makaronem, podajemy posypane natką pietruszki :)

063

Smacznego :)

ps. Jeżeli macie ochotę to jestem też na instagramie sweetandsavory7 :)

Puszysty sernik

Przychodzi weekend,spodziewasz się gości badź z wizytą zapowiada się teściowa a Ty chciałabyś zaskoczyć wszystkich. Tak więc nie zastanawiaj się ten sernik zawróci w glowie na długo :) Do tego szybki i prosty w przygotowaniu, czego chcieć więcej ;-)

4

ciasto:

  • 1,5 szkl mąki
  • pół kostki margaryny
  • 3 łyzki cukru
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia

 

masa serowa :

  • 1 kg sera (ja użyłam z wiaderka)
  • niecała szklanka cukru
  • 6 jajek
  • 2 budynie śmietankowe
  • cukier waniliowy
  • 300 ml śmietanki kremówki

Składniki na ciasto łączymy i zagniatamy. (za mnie zrobił to mój robot)

1

Ubijamy osobno białka i kremówkę. Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, dodajemy ser, budyń i delikatnie najpierw kremówkę i na koniec ubite białka.Masę serową wykładamy na ciasto .

2

Pieczemy ok 45 minut w 180 st.

3

Lukrujemy :)

5

Smacznego :)

 

 

 

 

Sałatka z tuńczykiem i żurawiną

1

Tym razem szybka pożywna sałatka, którą przygotujemy sobie w mgnieniu oka. Idealna na kolację bez wyrzutów sumienia. Nie potrzebujemy zbyt wielu składników by zadowolić swoje kubki smakowe ;-) Tak więc wystarczy proponuję przygotować :

  • pół puszki tuńczyka w sosie własnym
  • 2 jajka
  • mix sałat – 2 garście
  • łyżka żurawiny
  • łyżka pestek dyni

Mix sałat wykładamy na talerz na to jajka pokrojone w ćwiartki na to ląduje tuńczyk, żurawina, pestki dyni. Wszystko polewamy sosem.

 

Sos:

  • 2 łyżki wody
  • łyżka oliwy z oliwek
  • łyżeczka miodu
  • sok z cytryny
  • łyżeczka musztardy
  • sól, pieprz,odrobina czosnku w proszku

Wszystkie składniki na sos mieszamy by się dokładnie połączyły.

2

Smacznego :)

 

Batoniki musli z miodem

6

Witajcie ;-)

Tak patrzę na mój ostatni wpis i oczom nie wierzę, że tak długo mnie tu nie było, zdecydowanie za długo. Ale mam zamiar to naprawić :)

Tak więc na dziś przygotowałam batoniki musli, idealne jako przekąska bądź fajna alternatywa gdy dopadnie nas ochota na coś słodkiego. Wtedy warto sięgnąć po takiego batonika, tym bardziej, że zrobimy go samodzielnie. To do dzieła ;-)

Potrzebujemy :

  • ok 2 szkl płatków górskich
  • szkl słoneczniku
  • szkl orzeszków ziemnych posiekanych
  • szkl płatków fitness
  • rodzynki
  • szkl otrębów pszennych
  • 5 łyżek miodu
  • łyżka cukru trzcinowego
  • 2 łyżki masła

1

page

Płatki górskie, słonecznik oraz orzeszki prażymy na suchej patelni. Do uprażonych składników dodajemy otręby, pokruszone płatki fitness oraz rodzynki. W międzyczasie rozpuszczamy w garnku masło miód i cukier. Wlewamy i mieszamy wszystko do połączenia się składników. Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem.

3

Pieczemy ok 20 minut w 180 st.

4

Tak upieczone zostawiamy na ok 2-3 godziny do wystygnięcia. Kroimy na małe prostokąty.

5

Mmm wyszły pyszne i chrupiące, ja potraktowałam je jako moje drugie śniadanie. Smacznego :)

Porzeczkowy zawrót głowy

page

No i przyszedł czas na nią. Mowa tu o porzeczce,wydaje mi się, że jest to trochę taki pomijany owoc. Z tych wszystkich owoców jakie serwuje nam lato porzeczka jest na samym końcu kolejki. A to jest w gruncie rzeczy naprawdę pyszny i wdzięczny owoc. Możemy ją używać na wiele sposobów, piec różnorakie ciasta, dodawać do koktajlów, deserów, jako dodatek np. do owsianki. Myślę, że każdy znalazł by dla siebie odpowiednią formę zastosowania. Ja tym razem postawiłam na prostotę bez kombinacji ot tak zwyczajnie :)

20150715_201641

Garść porzeczek wymieszałam z cukrem waniliowym dla przełamania smaku bo są mega kwaśne:)

20150715_201702

Na porzeczki nałożyłam dwie łyżki jogurtu naturalnego i wierzch posypałam znowu porzeczką.

20150715_201635

Jak do tego dodalibyśmy np. łyżkę otrąb i z dwie łyżki granoli bądź płatków owsianych myślę, iż byłoby to fajne pożywne śniadanie :)

W takim razie życzę smacznego :)